24 d’octubre del 2013

Un quadre, 5 històries


King’s jester from esnami

Després de vorer una projecció del quadre anomenat "The King's Jester"
de Miró, i sense saber el titòl d'aquesta obra d'art, hem fet un ampli debat
en grup entre tots els alumnes d'educació infantil, (3, 4, 5 anys) primer de primària,
i alumnes de PT,  on cadascú, ha dit a la resta dels companys i companyes,
allò que ha observat al quadre.

Hem jugat amb l'imaginació i el nostre pensament, buscant possibles semblances
d'aquest dibuix amb altres, i hem fet una estadística on la majoria dels nostres
alumnes han afirmat, que en aquest dibuix hi ha un rei o una reina, perque es veu
clarament una corona.

Després, cada grup-classe, ha creat una història basant-se en aquest dibuix i
tinguent en compte que un rei o regina, era precís apareixer en el nostre conte imaginari.      
Una vegada, creades les diferents històries on es veu una notable diferència d'edad
no sols en el traç dels dibuixos, sino també en el argument de cada història creada,
els alumnes han contat i dramatitzat el conte a la resta de companys de la nostra
escola.

Finalment, hem conegut el verdader nom d'aquest quadre i ens hem alegrat moltissim,
en saber que el protagonista principal d'aquest quadre, es tractava d'un rei,
"The King's Jester" i per tant, allò que pensaven en un primer moment, era cert.

La veritat es que ha segut una experiència molt positiva, on hem vist que els nostres alumnes,
atenent els seus interessos personals i característiques propies de la seua edad, han gaudit
creant històries e inventant personatges imaginaris.                                                                                         En definitiva, hem entrat en un món màgic i plé de fantasía.

2 comentaris:

Vicenta ha dit...

bon treball. un 10

Mariam ha dit...

Molt xulo