12 de novembre de 2013

EXPERIMENTS A L'EDUCACIÓ INFANTIL

                                                                                                                                 



Pensem que el fet d'experimentar és molt necessari a les escoles, ja que treballant-ho estimulem i desenvolupem la creativitat, la originalitat, el treball en grup, ...
Sabem cert, que qualsevol de nosaltres, en algún moment de les nostres vides, hem desitjat ser inventors o inventores i realitzar el nostre propi experiment, o inclos ser l'inventor d'un d'ells.
És per això, que desde fa molts anys, hem posat en marxa el projecte d'experiments a l'educació infantil.

El nostre alumnat, junt a les seues families, trien l’experiment que més els agrada per poder ensenyar-lo i practicar-lo amb els companys de la classe.
Una vesprada a la setmana, la dediquem a observar els experiments que ha preparat cada alumne, en total 3 experiments, un de 3 anys, un de 4 anys i un altre de 5 anys.                                                                         Aquesta activitat és de tot el cicle d'educació infantil, i per tant, aquestos experiments es realitzen al nostre teatre, amb un públic composat per tot el nostre alumnat d'educació infantil, amb la finalitat d'observar i aprendre nous experiments.

Ens hem proposat que en tot moment siguen els xiquets els que verbalitzen i expliquen el que están fent, com ho fan, on han trobat l'experiement, perquè l'han elegit....
Els xiquets manipulen, observen i treuen conclusions a partir de l'experiment que porten preparat de casa.

La nostra pràctica docent, ha segut tan sols fer-los preguntes obertes, que ens donen l’oportunitat de poder conversar i escoltar en gran grup.  
No rebujar una resposta que dona un xiquet/a “a priori” sino ser ells mateixos els que han de descartar-la.

Es tracta d’actuar com ajudants, implicar-nos en les seues activitats i experimentar amb elles.

Tot això, es realitza, amb la finalitat d'anar introduint el mètode científic, sense oblidar la importància de les vivències personals i les emocions com a part de la formació de la persona.